Läser in...
Gå tillbaka

UMIDA: Samarbetsavtal med Arvid Nordquist

Skrivet av Redaktionen 
6 maj, 2024 15:51

Detta är en nyhet i ett betalt samarbete.

 

Dryckesbolaget Umida Group meddelar idag att man tecknar ett samarbetsavtal tillsammans med det svenska kända familjeföretaget Arvid Nordquist för försäljning av energidrycker,

Umida Groups kommer lansera en serie av nya drycker under varunamnet ”Joluca”, som ägs av Umida Group tillsammans med humortrion ”JLC” (JLC består av Jonas Fagerström, Lucas Simonsson och Carl Déman. Trion utsågs nyligen av Maktbarometern till Sveriges mäktigaste inom sociala medier).

Försäljningen av denna nya dryck till dagligvaruhandeln kommer att ske av via Umidas nya säljpartner Arvid Nordquist.

Arvid Nordquist är ett välkänt svenskt familjeföretag som startade 1884 och är kanske mest känt för sitt kaffe. Några andra kända varumärken som Arvid Nordquist representerar är Bollinger, Asahi, Peroni, Kelloggs, Duracell och Pringles. Arvid Nordquist omsätter runt 4 miljarder kronor årligen.

Umidas nya drycker beräknas finnas ute i butik i början av september detta år.

 

”…Detta kommer att bli en väldigt spännande lansering och har potential att bli det största som hänt inom Umida. Vi har följt denna kategori under ca 5 år och
jag har en stark tilltro till att alla stjärnor nu står rätt för att detta projekt ska bli framgångsrik. Vi har ett av Nordens starkaste säljbolag, Sveriges
mäktigaste inom social media samt vår prisbelönta smakkvalitet…”,

”…Produkterna sticker verkligen ut vid de blindprovningar som vi genomfört med konsumenter och genom att lansera produkter både med och utan koffein når vi hela JLCs följarskara oavsett ålder. Kommande veckor går vi in en spännande fas med presentationer för de stora kedjorna och under juni kommer vi att få listningsbesked. Efter listningsbeskeden kommer vi återkomma med finansiell prognos för dessa nya produkter…”,

sade Filip Lundquist VD på Umida Group AB