Läser in...
Gå tillbaka

NYHET: Eydoutec Expanderar Mattebageriet

Skrivet av Redaktionen 
29 juli, 2024 10:12

Edyoutec tar ett stort steg framåt med expansionen av Mattebageriet till stora asiatiska marknader genom ”white-label”-lösningar. Detta drag gynnar både Edyoutec och dess kunder genom att bredda räckvidden och öka användarbasen.

Mattebageriet, utvecklat av Pi Idé AB, är ett vetenskapligt accepterat matematikspel för barn i åldrarna 5-12 år. Det har redan fått stor uppmärksamhet i länder som Indien, Pakistan, Indonesien och Kina, vilket innebär en enorm potential att förbättra tidig matematikundervisning för miljontals barn.

  • Indien: cirka 144 miljoner barn (5-10 år)
  • Pakistan: cirka 33 miljoner barn (5-10 år)
  • Indonesien: cirka 21,25 miljoner barn (5-10 år)
  • Kina: cirka 84 miljoner barn (5-10 år)

Spelet består av fyra appar för olika åldersgrupper inom grundskolan och planeras att återlanseras med en prenumerationstjänst för att öka tillgängligheten och användarengagemanget.

Genom att implementera dessa ”white-label”-lösningar kan Edyoutec skräddarsy och distribuera Mattebageriet effektivt i dessa regioner, vilket ger företagets kunder möjlighet att nå en bredare publik och skapa en större påverkan inom utbildning. Målet med Mattebageriet är att förbättra matematikundervisningen och främja självsäkra och kapabla elever globalt.

 

Eric de Basso, VD, kommenterar:

– Vi har fått förslag från intressenter i Asien, vilket är mycket glädjande. Mattebageriet har kapacitet att nå den asiatiska skolmarknaden genom så kallade
”white-label”-lösningar.

 

Diagram ovan: Edyoutec
Diagram källa: infront/Dagens Börs